22 Ağustos 2008 Cuma

Performanslı Sistem İçin İşletim Sistemi Kurma Püf Noktaları

Performanslı bir sistem için işletim sistemi kurma aşamaları çok büyük önem taşır. Rastgele yüklenmiş bir işletim sistemi, sorunları ve performans sıkıntısını beraberinde getirir. Anlaşılamayan garip sorunların çözümü ise imkansızlaşabilir. Sırf kurulum aşamasında önemsenmeyen bir detay, içinden çıkılamayacak sorunlar yaratabiliyor. Hazırlanan yazıda işletim sistemi kurulum aşamalarını maddeleyerek yazacağım. Bu şekilde kurulacak işletim sistemi, performans olarak fark yaratacaktır. Bazı sistemlerde büyük farklar oluşurken bazı sistemlerde çok az bir fark oluşabiliyor ama performanstan öte sorunsuz bir işletim sistemi, kullanıcıyı daha da rahatlatacaktır.

Öncelikle sisteminizi yeniden kurmaya hazırlanmadan, gerekli yama ve sürücüleri kurulum aşamasında edinebileceğiniz sağlam bir kaynağa yükleyin. Sabit diskinizin bir başka bölümü, yazılabilir bir cd veya taşınabilir bellek olabilir. Güncel donanım sürücüleri yazımızdaki yeni sürücüleri edinebilirsiniz. Yeni sürücüleri yüklemeniz, eski sürücülerde varolan birçok sorunun düzeltilmesi anlamına gelecektir. Bu yüzden eski sürücülerinizi kullanmayı tercih etmek yerine güncel olanlarını kurmak daha faydalı olacaktır.

Tavsiye edilen ve rehberde yer alan işletim sistemleri Microsoft Windows 2000 Service Pack 4 ve Microsoft Windows XP Service Pack 2'dir çünkü en yaygın, basit, kullanıcı dostu, güvenilir, performanslı ve sağlam işletim sistemleri olduğunu düşünüyoruz.

Gerekli yama ve sürücüler :

Microsoft Windows 2000 için Service Pack 4 güncelleme paketi.
Microsoft Windows XP için Service Pack 2 güncelleme paketi.
(Paketleri, Microsoft'un Servis Paketleri Sayfası'ndan da edinebilirsiniz)
Servis Paketleri sonrası çıkmış olan ve pakete dahil edilmemiş yamaları içeren Autopatcher2000 / AutopatcherXP paketi.
(Autopatcher.com adresinden edinebilirsiniz)

Directx son sürümü (Güncel donanım sürücüleri)
Anakart yongaseti sürücü paketi (Güncel donanım sürücüleri)
Ekran kartı sürücü paketi (Güncel donanım sürücüleri)
Ses kartı sürücüsü

Diğer bileşenler çok çeşitli marka modellerden oluşabileceği ve performansa pek etkileri olmayacağı için eklenmeye gerek duyulmamıştır.

İşletim sistemi yükleme sonrası kurulum aşamaları :

Not : İşletim sistemi kurulumu sırasında güvenlik sorunları sebebiyle internet bağlantınızı kesmenizi öneririm. Yamasız ve güncel olmayan bir işletim sistemine, güvenlik açıkları sebebiyle kolayca virüs yada solucanlar sızacaktır.

İşletim sisteminizi kurduktan sonra yama ve sürücüleri yüklemeden önce lütfen herhangi bir işlem yapmayınız. Gerekli ayarlarınızı kurulum tamamen bittikten sonra yapabilirsiniz. Yama ve sürücüler yüklenmeden kurulum tamamen bitmiş sayılmaz. Aşşağıda belirttiğim her madde sonrası sisteminizi yeniden başlatın.

İşletim sistemi son servis paketi (2000 için SP4, XP için SP2)
İşletim sistemi son servis paketine dahil olmayan yama paketi (Autopatcher)
İşletim sistemi güvenlik yamaları
Directx
Anakart yongaseti sürücüleri
Ekran kartı sürücüsü
Ses kartı sürücüsü

Not : Yukarıdaki genel isimler kullandığım sürücüleri lütfen tavsiye ettiğim yada en güncel sürümleriyle kurunuz

Belirtilen sürücülerden sonra diğer aygıtlarınızın sürücülerini kurabilirsiniz. Sonrasında güvenliğiniz için antivirüs ve güvenlik duvarı programları kurmanızı tavsiye ederim. Bu aşamalardan sonra internet bağlantınızı kurabilirsiniz ve kullanacağınız programları ve oyunları yükleyebilirsiniz.
İmkanınız varsa servis paketini CD'ye dahil ederek yükleme yapınız. İşletim sistemi kurulumundan sonraki ilk adımda servis paketi yüklemek sistemi ağırlaştırabiliyor.

Hiç yorum yok: