12 Eylül 2008 Cuma

COLOR-|FOX's| Klanı Hakkında

|FOX|-Pink in yazısıdır.....

COLOR-|FOX's| 

Ben yaklaşık bu oyunu "Medal of Honor" (MOH) zamanından beri oynarım ilk çıktığında adı bu idi sonra ayrıldı ekip "Call Of Duty" ekibi oluştu. Yaklaşık 6-7 senedir kesin değil belki biraz daha eski olabilir. Online oynamam ise anca 2-3 senelik bir geçmişi var. Siz bilirimsiniz bilmem AVATÜRK sunucuları vardı (Oynasana gibi) Oynasana o zaman bu firmaya alt yapı temininde bulunuyordu. Avatürk sunucularında oyun TR.’de sanırım tek ti çok kaliteliydi. O zaman herkes de bilgisayar yoktu yada var olanlarda Online bilgisi çok fazla değildi. Ben sağdan soldan internetten buraya ulaştım. Ve sunuculara düzenli olarak girmeye başladım. o zamanlarda oyun kalitesi oyuncu kalitesi çok farklıydı çok nezihti. Neredeyse herkes birbirini tanır gibiydi. Sanki günlük yaşamda bir tanıdığınla karşılaştığınızda ki davranışlar burada da sergileniyordu. tabi bir süre sonra AVATÜRK kapandı ve bizler yabancı serverlere girmeye başladık (mecburen) oralara bile tanıdıklarımız çıkıyordu. yaklaşık 1 sene kadar daha sonra İstanbul serveri diye bire yer açıldı oraya girmeye başladık yer bulamıyorduk biri düşse yada çıksa da biz girebilsek diye sürekli kontrol ediyorduk. Oynasana sunucuları açıldı İstanbul serveri kapandı. Oynasanaya devam etmeye başladık başladık ama online oyun oynayan kişi sayıları çoğalmıştı CAFE ler bunda baya etkindi. Herkes bu sunuculara giriyor. Sunucularda iyi oynayanları çekemeyenler birbirlerine küfür etmeye başladılar olmadı Hile yapıyorsun denildi ağza alınmayacak küfürler etmeye başladılar. Birisi sadece sen hile yapıyorsun deyip küfür etmeye başlayınca daha oyunlara dün girenler bile biz zaten biliyorduk öle bir şey yaptığını diye onlarda gaza gelip küfür etmeye başlamışlardı. Biz bu durmadan özellikle şahsım çok sıkıntıdaydım. Benim yapacak etkin bir yaptırımım yoktu. Yine bir gün Bu günkü Grey Red olduğumuz bir ortamda aynı muhabbetler oldu ben kızdım "ya siz kimsiniz ki beni bu konuda kesin yargılayacak referanslarınız var nerden biliyorsunuz hile yaptığımı" dedim "nedir size buna söylettirecek nedenleriniz" dedim diyenlerden "TIK" yok, durmadım başladım yazmaya "siz ona buna çamur atacağınıza iyi oynayanlarla oynama şansına nail olduğunuza şükredin (oyun bu kişlerle oynaya oynaya öğrenilir)Önce oyun oynamayı öğrenin. tavşanlar gibi sağa sola kaçışıyorsunuz, saklanıyorsunuz, bende sizi arıyıp buluyor vuruyorum, siz oyun oynayacağınıza sote yapıyorsunuz benden kaçıyorsunuz bu oyun asla bu şekilde öğrenemezsiniz. Akılcı oynamıyor mouse ile oynuyorsunuz. Bu tavşan mantığı ile de bunu ancak bu kadar öğrenirsiniz, başarısız oluncada bunu yediremeyip başlarsınız hile yapıyorsun demeye" v.b gibi konuştum. Gene "TIK" yok diğer oyuncularda haklı doğru söylüyor gibi söylediler ben çıktım sinirlerim bozulmuştu. İşte o günden sonra bu arkadaşlarımızla aramızda Tavşan muhabbeti oluştu Tabiî ki tavşanları Tilkiler avlardı daha sonraları oyunlarda yeni hileler ve kişiler ararsındaki seviyesizliklerden ötürü aşırı argo küfür artık olağan haline gelmeye başladığını gördüm. Öyle bir duruma geldi ki ufak yaştaki çocuklar da büyükler gibi küfür ediyorlar ve bunu yazmaktan hiç erinmiyorlardı (üşenmiyorlardı). Bir çok kez SS ler aldım recordlar alıp oynasanaya gönderdim. Her seferinde gereken yapılacaktır denildi ama o kişiler nedense hep girdiler ve bilebildikleri her türlü pislikleri yapmaya devam etmişlerdir. Ben bu durumdan sıkıldığım için artık Oynasana ya girememeye karar verdim ve TRdeki diğer sunuculara girmeye başladım ( o zaman bu kadar fazla değildi)Ama orada da olay farklı değildi. Bir süre daha girdikten sonra sanırım mayıs sonu idi bizde bir sunucu açalım tanıdık bir kaç arkadaş bulalım takılalım burada dedik. Küfür argo konuşanı uyarırız. Dinlemezse atarız olur biter dedik. Ve diğer arkadaşlarımızla bu karara olur dedikten sonra sunucumuz tabiî ki web sayfamızı açtık. Tabiî ki daha önceki tavşanları tilkiler avlar dedik bizde tilki olacaktık eski nicklerimiz bırakacaktı. Ve kimseye kim olduğumuzu söylemeyecektik. Peki ne olacaktı isimlerimiz toplam 5 kişiydik. benim aklıma geldi oyun içerisinde renk kodları vardı onları kullanalım diye işte oradan geldi |FOX|-Pink|FOX|-Red|FOX|-Grey,|FOX|-Black|FOX|-White aramıza katılacak yeni üye olursa |FOX|-Yellow|FOX|-Cyan|FOX|-Green|FOX|-DarkGreen|FOX|-DarkBlue bunlardan veriz dedik. Oyun İngilizce idi renklerin COD u da öyle yani olayın özü böyle idi bizde bundan esinlenerek bu şekilde bir Clan kurduk COLOR-|FOX's| (Renkli Tilkiler) siritik2 Söylemeside de kulağa hoş geliyordu ve Nicklerin rengi oyun içerisinde birbiri ile ahenkli idi. İsim sebebi bundadır. Daha sonraları bizler sunucularımıza sağdan soldan tanıdıklarımız gelmesi ile bayağı bir renkli olmaya başladı2-3 aylığına aramıza uyumsuzluk ve fikir ayrılığı ki (buna bu işe başlarken he denilen bir bütünlüğün gidişatını kendi konumuna göre değiştirmeye çalışması) |FOX|-White ile yollarımız ayrıldı. Sanırım sunucularımıza girenlerin bir kısmı onunla arkadaş olduğundan ötürü onlarda sunucularımıza gelmemeye başladılar sorun değildi. Bizimle ayrılığa düşmüş olan bir kişi den ötürü bu server gelmeyen kişilerle bizlerin fikirlerinin ortak noktalarda uyuşması mümkün değildi. Ama sunucularımız kısa bir süre boş kaldıktan sona genelde 7-8 kişi birden oyuncu sayısında patlak vermeye başladı bazen kendimize bile yer bulamıyorduk. Bu uzunca bir süre devam etti. Ve en başında söylediğim nedenler burada oluşmaya başladı bizler sunucuya belirli saatlerde girebiliyorduk ve bu saatlerde neredeyse tam hakimiyetimiz söz konusu sayılırdı. Hem oynamaya çalışıyor hemde milletin en dediğine ne söylediğini takip ediyorduk. Dolayısı ile tam bir oyun oynayamıyorduk. Her neyse bu devam etti küfredenleri argo konuşanları uyardık dinleyenler oldu ama buna asice karşı gelenlerde oldu devam edenleri attık tekrar girdiler daha ağır konuşmaya başladılar yeniden attık bu bütün gece sürdüğü zamanlar oldu Nicklerini değiştirdiler ama biz bunları da tespit etmeyi öğrendik. O gün bizim için zehir oluyordu. Hatta bizim sunucuya girip alayımıza olmadık sözler söyleyenler de biliyoruz sadece küfürlü konuşmayın dediğimiz için. Baktık olmuyor Sunucuya şifre vurmayı tanıdıklarımıza şifre vermeyi planladık ve bunu uygulamaya başladık. Kesin kararlıydık küfürsüz argosuz bir sunucu bulunduracaktık. Tabi yine oyuncu sayısında düşüş oldu biz bu duruma razı idik ve devam ettik. Sunucu şifresini talep eden herkese vermedik. Tanıdıklarımıza ve onlarında bize tavsiyede bulunabilecekleri kişilere vermeyi tercih ettik. Tanıdığımız dediğimiz kişiler bizim kısaslarda olan seviyeli kendini bilen kişilerdi ve onlarında bizlere tavsiyede olacakları kişilerde aynı seviyede olacakları kesindi. Bu şekilde başladı ve bir miktar bu şekilde gittikten sonra şifreleri bazı arkadaşlarımız bizim tarafımız dan bu şekilde düşündüğümüzü bilemediklerinden kendi arkadaşlarına v.s. gibi vermeye başladılar. Biz sunucularımız girenler tanıyorduk farklı kişiler geldiğinde ben şundan aldım bundan aldım deyince ertesi günü şifreyi değiştiriyor şifreyi bonus gibi dağıtan arkadaşımızı da şifre erişim hakkını geri alıyorduk. Bir kaç kişi oldu bunu yapan geri aldık ve durumu kendiside bildiği için araya kişiler soktu biz biliyorduk kötü niyet yoktu bunda ama biz bunlara göz yumarsak şifreyi alan başkasına verecekti sonra şifre herkes de var bizim şifreyi koyma ilk amacımızdan oldukça uzaklarda olacaktık ve hiç bir anlamı kalmayacaktı. Dedik bize önerdiğiniz kişilerin davranışlarında sizler sorumlusunuz dedik bunların yapacağı her ters hareketten sizde sorumlu olacaksınız arkadaşınıza sizde erişim hakkınızı geri alırız edik (bundaki amacımız olur olmaz dengesiz kişilerin gelmesine engel olmaktı)İşler daha da ciddi oldu ve herkes arkadaşını ama emin olduğu arkadaşını önderdiler ve Allaha şükür hiç bir sorun çıkmadı aylardır. Durum bu mertebede. Şimdide sunucularımıza giren yaşları küçük olan oyuncular var onları bizlerin girebildiği saatlerden özellikle geç saatlerden ayırmak istiyorum. Günün belirli saatlerinde ve Hafta sonlarında bayram v.s. tatillerde girebilecekleri saatleri ayarladık onlar için ayrı bir grup oluşturacağız ve onlarda en azından bizler gibi oynayacaklar ama derslerini etkileyecek, uyumaları gereken saatlerde girmemeleri şartıyla, girmelerine müsaade edeceğiz. Bu günkü konumumuza gelmemiz sağlayan COLOR-|FOX's| un geçmişi böyledir. 

SUNUCLARIMIZDA 
-ASLA KÜFÜR VE ARGO SAYGISIZLIĞA YENİK DÜŞMESİNİ ENGELLEYECEĞİZ. 
-NEZİH BİR ORTAMDA OYUN OYNANABİLİRLİĞİNİ SÜRDÜRECEĞİZ 
-COD OYUNUNUN GELİŞMESİ GELİŞMESİNE KATKIDA BULUNMAK İÇİN ELİMİZDEN GELEN HER TÜRLÜ İMKANLARIMIZI KULLANACAĞIZ. 
-HİLE KULLANLARI HİÇ BİR ŞEKİLDE AFFETMEYECEĞİZ. VE BUNUN HERKEZ TARAFINDAN BİLİNMESİNİ TEMİN EDECEĞİZ. BU KONUDA CİDDİ MÜCADELE VEREN TÜRKİYE'DE İLKLERDENİZ. 
-BİZ BİLDİKLERİMİZ HERKEZLE PAYLAŞMAYI DÜŞÜNÜYORUZ. BİLMEDİKLERİMİZİDE ÖĞRENMEYE HER ZAMAN HAZIRIZ. BUNU SADECE FORUM ÜYELERİMİZLE DEĞİL TANIMADIĞIMIZ İYİ NİYETLİ HERKEZLE.
 

Hiç yorum yok: