Call of Duty 4 ile şehir içi yakın çatışmaların tamamen içinde yer alıyorsunuz. Her camdan her kapıdan kısaca her delikten bir mermi çıkması gibi durumlarla karşı karşıyasınız. Ve etrafı bilmeden ya da keşif amaçlı atacağınız her çaylak adımı size pahalıya mal olacaktır. Ayrıca burada pahalı demişken, oyun arası yüklemelerde operasyon ile ilgili bilgi veriliyor. Vurulup öldüğünüzde ise savaşla ilgili ünlü siyaset ve devlet adamlarının sözleri ile bazı silahların ne kadar mal olduğu gibi 'ilginç' bilgiler alabiliyorsunuz.
Oyun boyunda sadece binalar arasında üzerinizde teçhizat ile dolaşmıyorsunuz. Görevine göre helikopter ile sıcak temas alanına bırakılıyor ya da oradan alınıyorsunuz. Bazı görevlerin başında grup elemanlarının alana indirilmesi sırasında siz havadan helikopterin makineli tüfeğinin başında destek ateşi açarak zarar görmelerini engelleyebiliyorsunuz. Görevden göreve ve silahtan silaha değişen oynanış stili sizi ister istemez farklı oynanış modlarına sokuyor.
Her silahın farklı farklı ateş mekaniği var, buna göre düşmanınızın kullandığı silahın sesinden onu tanıyıp kaçarken nasıl bir taktik uygulayacağınızı kestirebilirsiniz. Oyun içinde yer alan her silah gerçeğine göre oyuna adapte edildiği için, taşımasından tutun kullandığı merminin bir objeye saplandığında vereceği tepkiye kadar gerçeğiyle örtüşüyor.
Savaş alanında da objelerin geçirgenliğinin gerçekteki gibi olduğunu düşünürsek; 2 farklı silah ile ateş edeceğimiz tahta kapının arkasındaki düşmanın alacağı hasarlar birbirinden farklı olacaktır. Bu, oyun boyunca çok kullanacağımız yöntemlerden biri aynı zamanda.
Atmosferin oynanışla birleşme noktasında gözümüzü alan müthiş görselliğe geldi sıra. Gelişimi ile bizi hayretlere düşüren Call of Duty 4, en iyi görselliğe rağmen çok iyi yapılan optimizasyonu sayesinde birçok sistemde hızlıca çalışıyor. Yenilikler arasında görselliğe direkt olarak etki eden bir diğer unsur ise Ragdoll sistemine geçilmiş olması.
Bu sistem ile her düşman vurulduğunda gerçek insan modeline en yakın şekilde tepki veriyor. Ayağından vurulan koşar vaziyetteki bir düşman önce tökezliyor sonra düşüyor hatta yerde sürünebiliyor. Etrafınızda koşturan insanlar Ragdoll sayesinde gerçeğe yakın duruşlar koşmaların yanı sıra o an orda nasıl davranması gerekiyorsa öyle davranıyorlar.
Örneğin ekibinizle binanın duvarına siper aldığınızda, ekibinizden biri arkanızı kolluyor, diğeri ara ara kafasını çıkartıp etrafı kolaçan ediyor, bir diğeri ise sizinle birlikte hareket etmek için sizin durumunuzu izliyor. Ayrıca parçacık efektleri ile mermilerin saplandığı noktalarda partiküller açığa çıkıyor, şarapnel parçaları etrafa toz toprak ile saçılıyor. Objeler patlamalara göre tepki veriyor, araçların hasar alması değişiyor, hatta araçları patlatma imkanınız bile var. Kısacası gerçeklik adına gözün görebileceği birçok şey oyuna işlenmiş olarak karşımıza çıkıyor.
Bütün bu savaş ortamı oyuna orantılı olarak aktarılmış. Bir tankın yanında en fazla 5 asker siper alabiliyorsa oyunda da 5 asker siper alabiliyor. Hava desteği gerçek hayattaki gibi yapılacak operasyonlarda hayati önem taşıyor. Ağır makineli tüfeğin ateşi ile sıkışıp kaldıkları noktadan çıkamayan askerlerin ölmesi kaçınılmaz… Bu tarz örnekler olması gerektiği ölçüde oyunda yer alıyor ve oyunun dengesini koruyor.
3 Ağustos 2008 Pazar
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder